Meer projecten





















Voor honingproducent Buram werd in Bad Bentheim, Duitsland, een volledig geïntegreerde productiefaciliteit gerealiseerd.
Het project omvatte het turnkey ontwerp en de oplevering van een moderne productiehal, compleet met functionele kantoorruimtes om de operationele efficiëntie te ondersteunen.
De faciliteit is ontworpen en gebouwd met een sterke focus op workflowoptimalisatie, hygiënenormen en toekomstbestendige schaalbaarheid — zodat het gebouw zowel de huidige productieprocessen als de verwachte groei ondersteunt.











Dit project vroeg om een maatwerkoplossing, waarbij in nauwe samenwerking met de klant een beweegbare veerboot-aanlegbrug werd ontworpen en geleverd.
De brug werd engineered om te voldoen aan veeleisende operationele omstandigheden, met nadruk op zowel constructieve sterkte als gebruiksgemak.
Dankzij het volledig op maat gemaakte ontwerp zorgt de oplossing voor veilige en efficiënte aanlegoperaties, terwijl aan alle technische en logistieke eisen op locatie wordt voldaan.











Op de Maasvlakte-locatie moesten bestaande koelers worden vervangen binnen een beperkte, bestaande installatie. STM Group kreeg de opdracht om een nauwkeurige staalconstructie en engineeringontwerp te ontwikkelen, zodat de nieuwe koelunits perfect op de oude locatie zouden passen.
Het project vereiste gedetailleerde aanpassing aan de bestaande omstandigheden, met behoud van structurele integriteit en eenvoudige installatie. Dankzij zorgvuldig engineering werden de nieuwe gekoppelde koelframes succesvol geïntegreerd, waardoor de operationele levensduur van de installatie werd verlengd met minimale verstoring.











Voor Sultan werd een turnkey-project opgeleverd dat kantoorruimtes, productiegebieden, opslag en laadperrons combineert binnen één geoptimaliseerde faciliteit.
De wens van de klant was om de bruikbare vloeroppervlakte te maximaliseren en het nieuwe gebouw naadloos te koppelen aan de bestaande bebouwing. STM beheerde het volledige proces — van ontwerp en engineering tot realisatie, inclusief alle installaties en afwerking.
De uitdaging lag in het integreren van meerdere functies binnen een compact vloeroppervlak, terwijl operationele efficiëntie en architectonische samenhang werden gewaarborgd.











Voor dit snelgroeiende bedrijf ontwikkelde STM Group een turnkey, allesomvattend plan om te voorzien in de dringende behoefte aan extra logistieke opslag en kantoren - het volledige proces werd afgehandeld, van architectonisch ontwerp en engineering tot uiteindelijke realisatie.
De uitdaging lag in het snel ontwikkelen en opleveren van een functionele, hoogwaardige faciliteit binnen strakke deadlines, zodat deze volledig het operationele groeipad van GGM Gastro ondersteunt, met behoud van ontwerp- en bouwstandaarden.











Voor dit project was STM Group verantwoordelijk voor de volledige turnkey oplevering van een opslag- en koelvoorziening voor voedingsmiddelen.
Van engineering tot realisatie – inclusief alle installaties en afwerkingen – werd het gebouw volledig op maat ontwikkeld om te voldoen aan de operationele en functionele eisen van de klant.
Het resultaat is een moderne, efficiënte logistieke hub, uitgerust met geavanceerde koelsystemen en geoptimaliseerd voor gestroomlijnde opslag- en verwerkingsprocessen van voedingsmiddelen.









Voor This is Holland kreeg STM Group de opdracht om de hoofdstaalconstructie van de I-Ride attractie te ontwerpen en te realiseren.
Het project vereiste nauwkeurige toepassing van CPI GLP-balken om stabiliteit en duurzaamheid te waarborgen. Tijdens het project werd de hoofdstructuur ontworpen en geleverd, gevolgd door montage en het verzorgen van de elektrische voorzieningen.
Recentelijk is een dakconstructie ontworpen en gerealiseerd om zonnepanelen te plaatsen, waarmee de duurzaamheid van de faciliteit verder werd verhoogd.









STM Group kreeg de opdracht om de staalconstructie voor een reuzenrad in Hongkong te engineeren en te leveren.
Tijdens dit project besloot de opdrachtgever laat in het proces dat de constructie van de platforms en de LED-globe per luchtvracht vervoerd moesten worden. Deze eis vormde een aanzienlijke uitdaging bij het ontwerpen van zowel de constructie als de verpakking, zodat aan de strikte luchttransportbeperkingen werd voldaan.
Door zorgvuldig engineeringwerk werden alle componenten geoptimaliseerd voor een veilige en efficiënte verzending, terwijl de integriteit en functionaliteit van de eindassemblage behouden bleef.











STM Group leverde een complete turnkey-oplossing, bestaande uit een installatietoren met een 36 meter overspannende brug, ontworpen voor transportbanden en bijbehorende installaties.
Het project combineerde precieze engineering met volledige realisatie, waardoor aan de complexe eisen van de logistieke faciliteit en kantoorintegratie naadloos werd voldaan.
Deze aanpak zorgde voor een efficiënte materiaalstroom en optimale operationele functionaliteit binnen een robuuste, zorgvuldig ontworpen constructie.









STM Group werd gevraagd om het New York Ferris Wheel te ontwerpen en ontwikkelen.
Het project omvatte staalconstructie, werkvoorbereiding en een volledige trial-fit van de kritieke componenten van het NY Wheel. Op basis van het ontwerp van de opdrachtgever produceerde STM de aandrijfunits, stormlock en collectoruitrusting met gecertificeerde Amerikaanse materialen, volledig volgens de AWS-normen.
Dit zorgde voor een uiterst nauwkeurige realisatie van de mechanische systemen van het reuzenrad — inclusief de guiding arm en andere essentiële onderdelen — en leverde een belangrijke bijdrage aan de precisie, duurzaamheid en veiligheid van een van New Yorks meest iconische constructies.











Om te voldoen aan de vraag van de klant om de trekkracht van hun geproduceerde zeekabels te testen, ontwierp en realiseerde STM Group een gespecialiseerde trek- en testbank.
Deze staalconstructie is engineered om de extreme krachten tijdens kabeltesten te weerstaan, waardoor nauwkeurige en betrouwbare prestatiemetingen gegarandeerd zijn.
Het project combineerde precieze engineering met een robuuste constructie en leverde zo een duurzame, functionele oplossing die volledig is afgestemd op de veeleisende eisen van de zeekabelindustrie.











TKF ontwikkelde een innovatief concept om onderzeese kabels te transporteren met een duwpont die tevens als kabelhaspel fungeert. Het project kende aanzienlijke uitdagingen vanwege het extreem hoge gewicht van de in de pont opgeslagen kabel en de complexe laad- en losmechanismen.
STM Group verzorgde de staalconstructie en engineering van deze unieke structuur. Door gebruik te maken van CPI’s gespecialiseerde Corrugated Walls-product, werd het ontwerp bestand tegen de intense wikkelbelastingen tijdens het kabelbeheer.
Opgeleverd werd een robuust en functioneel systeem dat voldoet aan de veeleisende operationele eisen van dit baanbrekende project.







Voor dit woningbouwproject ontwierp STM Group een constructief ontwerp met geïntegreerde vloerliggers (THQ).
In nauwe samenwerking met de opdrachtgever, binnen een cloud-based BIM-omgeving, integreerde het team staal- en betoncomponenten tot een naadloos en efficiënt constructiemodel.
De uitdaging lag in het garanderen van perfecte coördinatie tussen beide materialen binnen het digitale ontwerpproces.





Voor dit project engineerde en bouwde STM Group noodschakelstation-containers met strenge eisen waarbij torsie maximaal 1 mm mocht bedragen.
Door gebruik te maken van CPI’s innovatieve Corrugated Wall werden de containers ontworpen om aan deze strikte specificaties te voldoen, inclusief de extra belastingen tijdens transport op containertrailers.
Het resultaat is een uiterst robuuste en nauwkeurige staalconstructieoplossing, volledig afgestemd op de kritische eisen van hoogspannings-noodinfrastructuur.











Dit project omvatte het ontwerp en de engineering van een dynamisch zware transportbrug met een overspanning van 26 meter.
Door gebruik te maken van een dragende gevelconstructie in combinatie met het gespecialiseerde Corrugated Walls-product van CPI, wist STM Group de uitdagingen van zware dynamische belastingen en de grote overspanning succesvol aan te pakken.
Deze innovatieve oplossing garandeerde structurele stabiliteit en duurzaamheid, waardoor de brug betrouwbaar kon functioneren onder veeleisende operationele omstandigheden.











Voor dit logistieke project van De Monnik Dranken stond het ontwerp en de engineering van een ruime, kolomvrije hal centraal, bedoeld voor efficiënt goederenbeheer en opslag.
Om aan deze eis te voldoen, paste STM Group GLP-balken toe in het constructieve ontwerp, waardoor een brede vrije overspanning zonder interne ondersteuning mogelijk werd.
Een bijkomend voordeel was een aanzienlijke verlaging van de totale bouwkosten, wat de klant zowel operationele flexibiliteit als een kosteneffectieve oplossing bood.















In samenwerking met de architect ontwikkelde STM Group een praktisch en realiseerbaar ontwerp voor deze gecombineerde showroom-, kantoor- en werkplaatsfaciliteit.
Opvallend is dat dit gebouw fungeerde als de conceptshowroom voor Yamaha-locaties in heel Europa.
De uitdaging was om de architectonische visie te vertalen naar een haalbaar en efficiënt ontwerp, terwijl het de standaard voor toekomstige vestigingen zette.







In nauwe samenwerking met de architect ontwikkelde STM Group een praktisch, realiseerbaar ontwerp waarin een opslagfaciliteit werd gecombineerd met een showroom en kantoorruimtes.
De focus lag op het creëren van een functionele indeling die zowel aan operationele eisen als aan de behoefte aan merkpresentatie voldeed. De uitdaging bestond uit het balanceren van efficiënte logistieke zones met uitnodigende, representatieve ruimtes voor klanten en medewerkers — allemaal binnen één samenhangend ontwerp.







Dit project omvatte het engineeren en realiseren van een volledig beweegbare brug, geheel afgestemd op de specifieke eisen van de klant.
De belangrijkste uitdaging was het vinden van de juiste balans tussen de constructieve sterkte van de brug en de noodzaak voor betrouwbare, frequente beweging.
Door geavanceerde staalbouwtechnieken en nauwkeurige engineering toe te passen, leverden we een duurzame en efficiënte oplossing die zware belasting aankan én soepel blijft bewegen.













Voor dit project werkte STM nauw samen met de klant om een functioneel ontwerp te creëren dat volledig aansloot op hun specifieke wensen.
De faciliteit omvat innovatieve, naar buiten openslaande kraanbanen en een speciaal trainingscentrum met een beveiligde safe room.
Naast de engineering en levering van het containerized bouwpakket bood STM Group volledige projectondersteuning tijdens de realisatie in Nigeria.









Voor Bronswerk Heat Transfer kreeg STM Group de opdracht om gespecialiseerde staalconstructies en engineeringoplossingen te ontwikkelen voor dynamisch belaste koelsystemen in de petrochemische industrie.
Het project richtte zich op het ontwerpen van een robuuste en duurzame A-frame-constructie die zware dynamische belastingen en veeleisende operationele omstandigheden kon weerstaan. De toegepaste engineeringaanpak optimaliseerde het materiaalgebruik en waarborgde tegelijkertijd naleving van strikte veiligheids- en prestatiestandaarden.
Zo werd een betrouwbare, duurzame oplossing gerealiseerd, volledig afgestemd op de uitdagende omgeving van petrochemische koelsystemen.











Dit project omvatte de engineering en realisatie van een complexe staalconstructie voor de ingang van een treinstation, gebouwd volgens uitzonderlijk hoge normen.
Het structurele ontwerp bevatte op maat gemaakte driehoekige liggers met geïntegreerde ondersteuning voor een glazen dakconstructie - een uitdagend element vanwege de hoge precisie-eisen.
Dankzij de CE-1090 EXC3-certificering van STM Group en strikte naleving van uitvoeringseisen leverde het team deze technisch veeleisende constructie succesvol op.









Geconfronteerd met een gedurfd concept dat door velen als onmogelijk werd beschouwd, kreeg STM Group de uitdaging om het schetsontwerp van de opdrachtgever om te zetten in een realiseerbare constructie.
Er werd een complex 3D-ontwerp ontwikkeld met elegant gebogen buisprofielen en een gespannen membranedak.
De productiefase bleek bijzonder veeleisend, omdat zelfs minimale afwijkingen in eindplaten of spanbeugels de prestaties en uitstraling van de constructie aanzienlijk zouden beïnvloeden.
Dankzij nauwkeurige engineering en intensieve samenwerking tijdens de uitvoering, werd het project succesvol opgeleverd als een volledig gerealiseerd turnkey-hoogtepunt.















In nauwe samenwerking met de opdrachtgever werd een volledig concept ontwikkeld en uitgewerkt voor een assemblagehal, magazijn, transferframe, onderwaterhelling en wigframe.
STM Group bood volledige projectondersteuning tijdens de realisatiefase. Alle componenten werden geleverd als containerkit voor modulaire assemblage ter plaatse in Venezuela, wat efficiënt transport en eenvoudige installatie mogelijk maakte.
Dit project benadrukt STM's expertise in het ontwerpen van complexe logistieke oplossingen met modulaire, gecontaineriseerde constructies, volledig afgestemd op uitdagende omgevingen.
.avif)
Klaar om een verschil te maken?
Werken met STM Design & Build betekent werken met de allerbeste mensen, middelen en modellen. We ontwerpen, produceren en realiseren gespecialiseerde projecten. Nationaal en internationaal. De vraag is nooit hetzelfde, de oplossing is altijd innovatief en duurzaam. Toekomstbestendig en toekomstbepalend. Precies wat de wereld nodig heeft.



